
Zrozumienie emocji, potrzeb i zachowań dziecka może być trudne – szczególnie wtedy, gdy sami jako dorośli doświadczamy stresu, zmęczenia czy poczucia bezradności. Dlatego spotkania psychoedukacyjne kieruję do rodziców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę psychologiczną i lepiej wspierać rozwój swoich dzieci – w sposób świadomy, spokojny i oparty na wartościach.
Psychoedukacja to nie tylko „teoria o wychowaniu”. To praktyczne narzędzie służące profilaktyce trudności emocjonalnych i wychowawczych, a także wzmacnianiu naturalnych zasobów rodziny. W czasie spotkań rozmawiamy m.in. o rozwoju emocjonalnym i społecznym dzieci, budowaniu poczucia bezpieczeństwa, reagowaniu na trudne zachowania, stawianiu granic, wspieraniu w kryzysie i komunikacji bez przemocy.
Szczególną uwagę poświęcam mocnym stronom dziecka i rodzica – odkrywaniu tego, co działa, co buduje relację i daje energię w codziennym życiu. Zamiast skupiać się wyłącznie na „problemach”, szukamy sposobów, by wzmacniać pozytywne doświadczenia i budować fundamenty odporności psychicznej – zarówno u dzieci, jak i ich opiekunów.
Psychoedukacja pomaga w tworzeniu świadomego, zrównoważonego stylu wychowania, który łączy empatię z jasnymi zasadami. Rodzice zyskują większe poczucie kompetencji, lepiej rozumieją zachowania swoich dzieci i potrafią adekwatnie reagować – bez nadmiernych emocji, frustracji czy poczucia winy. To także przestrzeń, w której uczymy się dbać o siebie, by móc lepiej dbać o innych.